Om die geveerdes dop te hou, 'n nuwe kuiergas elke nou en dan te sien, 'n gelukskoot-foto te kan neem wat mooi duidelik uitkom en om dan bàie meer te wete te kom van dié besoeker, dit is pure plesier! En dit het die afgelope jaar in 'n heerlike stokperdjie ontaard waaroor ek net dankbaar kan wees.
Nou anderdag sien ek vir die eerste maal sedert ons hier woon 'n koningrooibekkie. Wat 'n lieflike ou dingetjie is dit nie! Later sien ek nog een, die nie-broeiende mannetjie. Hy verskil van bg. broeiende mannetjie in heelwat opsigte:
’n Broeiende mannetjie is onmiskenbaar; hy is swart aan die bokant met ’n wit agternek en onderste dele, ’n rooi snawel en verlengde stertvere. As die broeiseisoen verby is, begin hy nes sy wyfie lyk: bo-op dofgeel, onder ligkleurig en met ’n duidelik gestreepte swart-en-dofgeel kop.
Jy kan die mannetjie en wyfie egter onderskei deur na die snawel te kyk; die mannetjie se snawel is rooi en die wyfie s’n is bruin. Onvolwassenes is ’n effekleurige bruin. Koningrooibekkies is aggressiewe voëls wat ander spesies wegjaag by voerplekke. Hulle vreet hoofsaaklike sade, maar sal ook insekte vreet, en bly in grasveld, savanne, struikgewasse, tuine en parke. (Wikipedia)
Ek voel uiters bevoorreg dat ek beide dié mannetjies hier in ons tuin kon raaksien. Ek wonder waar die wyfie is en of hulle dalk 'n nes naby het.
Rooivink. Maklik om raak te sien. So 'n helderrooi jassie is tog te pragtig. Kleinerig. Swart pens en swart gesigmasker. Onder is 'n jonger vink. Hulle word later heeltemal rooi met 'n swart kop.
Onder: Paradysvlieëvanger, 'n wyfie. Die mannetjie het twee lang stertvere. Dis presies die tweede keer dat ek dié pragtige voël in ons tuin gewaar.Wat 'n groot voorreg is dit nie! Die eerste keer het ek selfs 'n vers daaroor geskryf:
Vere
Op ‘n dag soos vandag
kom speel paradysvlieëvanger
wegkruipertjie tussen groen blare
langs my slaapkamervenster -
sy stert hang lang oranje linte,
swiepswaai tussen die takke
soos hy vlieg en draai
en sy helder liedjie sing
wat warm vreugdes bring
op ‘n dag soos vandag
Elizabeth Kendall ©